Zdrowie i uroda

Przejdź na zdrowszą dietę

Zapomnij o dramatycznych cięciach i surowych ograniczeniach – to nowe zasady mądrego odżywiania.

Być może już zauważyłeś zmianę w powietrzu – więcej z nas decyduje się jeść sezonowo, w sposób zrównoważony i rozsądny, zamiast diety. Chodzi o prostotę, szczęśliwe pożegnanie z surowymi zasadami i przyjęcie znacznie bardziej elastycznego podejścia do jedzenia. „Ostatecznie chodzi o znalezienie zdrowego sposobu odżywiania, który pasuje do Twojego życia, zamiast go przejmować” – mówi Uxshely Carcamo, założyciel The Food Therapy Clinic . „Kiedy próbujesz zrezygnować z mnóstwa różnych pokarmów, narażasz się na niepowodzenie – ponieważ część mózgu, która kontroluje siłę woli, nie może poradzić sobie ze zbyt wieloma zmianami, a to, co nazywamy „zmęczeniem siły woli”, zawsze się włącza. Drobne poprawki, wprowadzane pojedynczo, są bardziej skuteczne i trwałe na dłuższą metę”. Więcej informacji: https://instytut-urody.com.pl/

Nigdy więcej Mr Bad Guy

Demonizowanie niektórych produktów spożywczych może sprawić, że poczujesz się, jakbyś spadł z wozu, jeśli się poślizgniesz, mówi Carcamo. „Jak na ironię, wynikające z tego poczucie winy może wywołać objadanie się wszystkimi innymi pokarmami, z których przysięgałeś zrezygnować”. Spróbuj zwiększyć zakres spożywanych pokarmów, zamiast wycinać „złe” pokarmy.

Uczyń 10 dziennie łatwym celem

Używaj ziół, aby przygotować dietę roślinną, mówi niezależna dietetyk Judy Watson . „Dostaniesz szerszy zakres fitoskładników, jeśli zamierzasz jeść 10 odmian roślin dziennie. Prostym sposobem jest zrobienie obfitej zupy z kapusty, marchwi i cebuli, doprawionej czosnkiem, imbirem i kurkumą i doprawioną mieszanką kilku suszonych ziół. Eksperymentuj z koprem włoskim, aby poprawić trawienie, a szałwią i rozmarynem, aby uzyskać ostrzejszy umysł. Więcej informacji: https://medplus.info.pl/

Ve-zysk

Weganizm jest teraz ogromny, ale chodzi o coś więcej niż tylko wycinanie produktów pochodzenia zwierzęcego, mówi Watson. „Nie zostań weganinem z fast foodów . Musisz być świadomy swoich wyborów, aby spełnić swoje wymagania żywieniowe – i prawie na pewno będziesz musiał uzupełnić witaminę B12”. Jeśli myślisz o weganizmie, odrób swoją pracę domową – odwiedź vegansociety.com, aby uzyskać porady i informacje.

Przepisz swój harmonogram

Spędzanie niedzieli na przygotowywaniu tygodniowych potraw to dobry sposób na przestrzeganie zdrowej diety – ale nie jest to rozwiązanie dla wszystkich. „Wcześniej zaplanowane posiłki mogą również prowadzić do poczucia niedostatku i obsesji na punkcie żywności, której nie można jeść” – mówi Carcamo. Gotowanie na dwa dni do przodu często działa lepiej niż próba mikrozarządzania całym tygodniem. Więcej informacji: https://medica-estetica.pl/

Poznaj swoje naturalne

Nie wszystkie „naturalne” produkty spożywcze mają aureolę i nie wszystkie przetworzone są złe. „Warzywa mogą być lepsze, jeśli są zamrożone w momencie zbioru; Konserwy strączkowe, takie jak fasola maślana, są niskotłuszczowym źródłem błonnika i białek roślinnych” – mówi Frankie Phillips z Brytyjskiego Stowarzyszenia Dietetyków . „I, jak wiadomo, przecier pomidorowy jest lepszy niż świeże pomidory, ponieważ zawiera więcej likopenu”. „Pamiętaj też, że każdy owoc lub warzywo zmiksowane w blenderze ma zmienioną strukturę komórkową, dzięki czemu uwalnia więcej „wolnych” cukrów – tych, które powinniśmy ograniczyć”. Czy to oznacza, że ​​powinieneś unikać wszelkich koktajli i zup? Nie! Ten sam proces poprawia również biodostępność innych niezbędnych składników odżywczych. Różnorodność jest królem. Największe korzyści przyniesie Ci spożywanie różnorodnych świeżych, mrożonych i konserwowanych owoców i warzyw.

Odłóż śniadanie

Istnieją dowody, że pomijanie śniadania ułatwia zdrowy nocny post, mówi Janet Thomson z powertochange.me.uk . „Zacznij od zjedzenia 30 minut później niż zwykle, a następnie powoli odsuń. Nasza flora jelitowa potrzebuje okresu nietrawienia pożywienia, aby wykonywać inne zadania, takie jak utrzymanie zdrowego układu odpornościowego”. Skrócenie okna czasowego do ośmiu lub dziesięciu godzin dziennie pomoże zrównoważyć poziom cukru we krwi.