Motoryzacja

Miata Kontra BRZ – Co Jest Najlepsze?

Zarówno Subaru BRZ, jak i Mazda Miata prawdopodobnie zapewniają tyle radości, ile można uzyskać za pieniądze na nowoczesny samochód sportowy, ale który z nich jest lepszy dla Twoich potrzeb? W tym przewodniku przedstawiamy je łeb w łeb.

Chociaż oba samochody różnią się między sobą, istnieje również ogromna liczba podobieństw, co wprawiło wielu entuzjastów w zakłopotanie, który samochód będzie najlepszym wyborem dla ich potrzeb.

Żaden z tych samochodów nie został zatankowany bezsensownie nadmiarem nowoczesnych gadżetów i luksusowych udogodnień. Obaj koncentrują się na byciu lekkimi, niedrogimi samochodami, które są w pełni zdolne do codziennego użytku, jednocześnie zapewniając uśmiech od ucha do ucha, gdy przypadkowo natkniesz się na bieg kanionu.

Biorąc pod uwagę, że oba wozy przychodzą z podobnymi metkami cenowymi, które prawdopodobnie będą nieistotne tak czy inaczej, kiedy wy dodaliście kilka wartościowych opcjonalnych dodatków, to jest zrozumiałe dlaczego argument Subaru BRZ kontra Mazda Miata stał się coraz bardziej powszechny przez lata.

Jeśli szukasz osiągów na wprost, to też nie zaskoczy Cię, ale jeśli chodzi o zakręty, zachęcamy Cię do znalezienia nowych samochodów, które za te pieniądze wywołają szerszy uśmiech na Twojej twarzy.

Jeśli lubisz się dobrze bawić bez obaw o złamanie prawa i banku, za każdym razem, gdy zdecydujesz się na wciśnięcie gazu, oba samochody są w stanie zapewnić idealne rozwiązanie.

Obaj w pełni wykorzystują to, co mają w dziale mocy, a jeśli potrzeba szybkości jest dla ciebie istotnym czynnikiem w równaniu, istnieje wiele ulepszeń na rynku wtórnym, które wydobędą potencjał.

Jasne, Miata ma jedną rażąco oczywistą premię – zdolność do zapewnienia idealnego rozwiązania dla rozsądnej przyjemności z jazdy z góry na dół, z lotem w ustach i prawdopodobnie będzie najbliżej osiągnięcia legalnego ruchu drogowego. kart prosto z salonu.

Ale dla tych z was, którzy mieszkają w klimatach, w których odgórna zabawa nie zapewni tego samego całorocznego uroku, czy to takie ważne?

W końcu Miata przegrywa z BRZ, jeśli chodzi o wnętrze i przestrzeń ładunkową, co sprawia, że ​​jest znacznie mniej kusząca dla tych, którzy szukają idealnego, wszechstronnego pojazdu do codziennych potrzeb.

Oba te samochody mają różne postacie. Niektórzy z was znają BRZ jako Toyobaru (Toyota) GT86, a może Scion FR-S, gdzie wiele z nich będzie miało zastosowanie.

Dla tych w Europie prawdopodobnie bardziej znasz nazwę „MX5” niż Miata; to wszystko jest dużo w całym przewodniku.

Oba samochody mają pod maską wolnossące, dwulitrowe, czterocylindrowe silniki. W połączeniu z układem napędu na tylne koła i sześciobiegowymi opcjami manualnymi (z dostępnymi również auto), łatwo zrozumieć, dlaczego tak często stają się znanymi rywalami.

Ale który samochód będzie idealny do Twoich potrzeb? Czas ich zmierzyć łeb w łeb.

Mazda Miata vs Subaru BRZ – łeb w łeb
Biorąc pod uwagę, że oba samochody będą kosztować poniżej 35 000 USD, znacznie wyprzedzają wszelkie inne opcje dostępne w tym przedziale cenowym na obecnym rynku dla kupujących je zupełnie nowe.

Jeśli chcesz kupić używane, z pewnością istnieją prawdziwe okazje. BRZ po raz pierwszy został wprowadzony na rynek w 2012 roku, a Miata istnieje od 2016 roku i oba są teraz wyjątkowo przystępne cenowo.

Miata vs BRZ – Silniki
Oba samochody są wyposażone w 4-cylindrowy silnik o pojemności 2,0 l, a współczesna Mazda ma silnik DOHC SKYACTIV-G (PE-VPS) o mocy 155-181 KM i momencie obrotowym do 151 lb/ft.

Wraz z BRZ otrzymasz 4-cylindrowy bokser (4U-GSE/FA20 H4) o mocy 197-205 KM i momencie obrotowym do 156 lb/ft.

Dla ND Miata dostępna jest również 1,5-litrowa alternatywa SkyActiv-G (P5-VPS) o mniejszej mocy 129 KM, która, szczerze mówiąc, nie byłaby aż tak kusząca!

Jeśli chodzi o całkowitą moc, BRZ Subaru jest wyraźnym zwycięzcą.

Miata vs BRZ – Waga
Z obydwoma samochodami na wadze, BRZ waży 1190-1270 kg (2624-2800 funtów), w zależności od różnych dołączonych opcji.

Miata mieści się w przedziale 961-1058 kg (2119-2332 funtów). Jednak lżejszy koniec skali dotyczy wariantu o mniejszej mocy 1,5 l, a górny koniec skali dotyczy automatycznej skrzyni biegów.

Jeśli zdecydujesz się na typowy 6-biegowy manualny model 2.0L, możesz oczekiwać, że waga wyniesie około 1058 kg (2332 funtów).

Zwyciężyła tu Mazda Miata. Więcej informacji: https://watchit.pl/

Miata vs BRZ – Oszczędność paliwa
Nie kupowalibyśmy żadnego z nich w oparciu o ich oszczędność paliwa i prawdopodobnie zobaczysz różne liczby z różnych źródeł.

Typowy konsensus jest taki, że Miata zazwyczaj zapewnia około 29 mpg, podczas gdy 24 mpg jest bardziej prawdopodobne z BRZ.

Chociaż Miata wygrywa tutaj, gorąco polecamy, że nie jest to decydujący czynnik.

Miata vs BRZ – Przestrzeń ładunkowa
Bardziej poruszymy ten temat w naszym dziale „Daily Driver”, który wkrótce omówimy, ale przestrzeń ładunkowa lub jej brak w Miacie prawdopodobnie będzie prawdziwym problemem dla wielu potencjalnych właścicieli.

Podczas gdy Miata zapewnia zaledwie 4,5 metra sześciennego przestrzeni ładunkowej, wyraźny zwycięzca z ponad dwukrotnie większą pojemnością trafia do BRZ, o pojemności 10,5 metra sześciennego – ponad dwukrotnie więcej niż Miata.