Motoryzacja

Lexus SC300 – Najlepszy Przewodnik

Dzięki mocy Supra, oszałamiającemu wyglądowi i luksusowym funkcjom Lexus SC300 jest niedocenianą okazją. Dokładnie przyglądamy się, co ma do zaoferowania SC300.

Nie ma wątpliwości, że Nissany z rodziny Silvia osiągnęły status kultowych, jeśli chodzi o drifting, co spowodowało, że nałożono na nich dość oszałamiającą kwotę „podatku od sceny”.

Załóżmy, że nie znasz tego terminu. W takim przypadku samochód jest bardzo pożądany, co dotyczy Toyoty Supra, obok takich modeli z rodziny Nissan Silvia, jak S13 , S14 i JDM S15 . Więcej informacji: https://zobacz.info.pl/

Przy tak wielu entuzjastach tuningu szukających tych samych samochodów cena rośnie, często nie do uwierzenia.

Te wzrosty sprawiły, że najbardziej pożądany Nissan Skyline osiągnął na aukcji znacznie ponad 100 000 USD, a ceny w Japonii z pewnością również nie zwalniają, jeśli masz nadzieję na zaimportowanie okazji.

Jak zapewne zgadłeś, jeśli chodzi o driftowanie lub ogólnie cieszenie się pełnym potencjałem samochodu, posiadanie przejażdżki za 100 000 USD nie będzie idealnym wyborem.

Dzięki eleganckiej, ale subtelnej stylistyce samochodu sportowego, zaskakujące jest to, że ponadczasowy wygląd coupé nie pozostawił entuzjastów tuningu wspinających się po sobie, aby je zdobyć.

Nie tylko może się pochwalić atrakcyjnym wyglądem, ale dzieli silnik, układ hamulcowy, elektronikę i skrzynię biegów z niesławnym MK4 Supra, a także prawie identyczne ramy pomocnicze.

Ponieważ Supra jest jednym z najpopularniejszych tuningowanych samochodów, wspólne części posprzedażowe między dwoma samochodami sprawiają, że są one jeszcze bardziej pożądane. Więcej informacji: https://a2moto.pl/

Podczas gdy SC300 prawdopodobnie będzie również zyskiwał na wartości w miarę upływu czasu, na szczęście wciąż kryją się tam niektóre okazje, jeśli chcesz je upolować.

Niezależnie od tego, czy chcesz zjechać po dryfującej trasie, z fantastycznym prowadzeniem, które ma do zaoferowania, czy skorzystać z jego dobrego wyglądu dzięki budowie postawy, SC300 będzie idealnym wyborem.

Chociaż znalezienie oryginalnej wersji OEM staje się coraz trudniejsze, możesz wykorzystać to na swoją korzyść, jeśli chodzi o uzyskanie przewagi dzięki potencjalnym modyfikacjom i ulepszeniom, którym dokładniej przyjrzymy się w dalszej części naszego przewodnika.

Tymczasem przyjrzyjmy się historii i specyfikacjom tego, co wielu entuzjastów uważa za luksusowego rodzeństwa Toyoty Supra — oszałamiającego Lexusa SC300.

Historia i specyfikacje Lexusa SC300
Wyrafinowane rodzeństwo Toyoty Supra wprowadziło na rynek swój subtelny, elegancki design w 1991 roku, ukierunkowany na oferty GT coupé od ich europejskich rywali na rynku samochodów luksusowych w tamtym czasie.

Podczas gdy firmy takie jak BMW, Mercedes, a nawet Jaguar odnosiły sukcesy w głównym nurcie, Toyota zdecydowała, że ​​chce kawałek swojego tortu, a ich luksusowa marka zapewniła doskonałą okazję. Więcej informacji: https://psmedia.pl/

Model SC400 z silnikiem V8 1UZ -FE był pierwszym, który trafił na rynek, a SC300 pojawił się w 2002 roku, tym razem z ukochanym rzędowym silnikiem 2JZ pod maską.

Chociaż nie był to 2JZ-GTE, który można znaleźć w najwyższej specyfikacji MKIV Toyota Supra, 2JZ-GE z pewnością nie zawodzi.

Imponujące, że produkcja SC pierwszej generacji trwała ponad dziewięć lat, znacznie dłużej niż większość samochodów tamtej epoki, z niewielkimi zmianami zewnętrznymi wprowadzonymi po drodze.

Wraz z nieco zaktualizowanym designem tylnych świateł i kilkoma drobnymi modyfikacjami spoilerów, w ramach odświeżenia z 1996 roku dołączono przedni grill, wraz z nowym przednim zderzakiem, osłonami i panelami wahaczy.

W latach modelowych 1991-96 2JZ-GE SC300 miał moc 225 KM, przy 210 lb/f momentu obrotowego, czyli o pięć koni mechanicznych więcej niż 2JZ-GE w Suprze.

W SC300 od 1997 roku, silnik otrzymał modernizację VVT-I, która utrzymała moc 220 KM, ale dodała trochę dodatkowego momentu obrotowego, z nową mocą 220 lb/ft.

W stanie fabrycznym SC300 miał oficjalny czas 0-60 mph wynoszący 6,8 sekundy z 5-biegowej manualnej skrzyni biegów i 7,2 sekundy dla 4-biegowej automatycznej skrzyni biegów.

Toyota była znana z tego, że w latach 90. popisywała się swoimi gadżetami i możliwościami, a czy istnieje lepsza okazja, by to zrobić niż z ich luksusową linią?

Podczas gdy JDM Toyota Soarer otrzymał kilka smakołyków, to Lexus SC300 zdobył cały zaciąg.

Nie każdy sportowy samochód lat 90. był wyposażony w wysokiej jakości skórę, stylowe wnętrze z subtelnym drewnianym wykończeniem, a nawet fotele z pamięcią kształtu – łatwo zauważyć, że chciały zrobić wrażenie.

Połącz te luksusy z wyjątkowo płynną jazdą, nieskazitelnym tłumieniem dźwięku i odpowiednią ilością mocy pod maską, a łatwo zrozumieć, dlaczego stał się tak popularnym krążownikiem.

Z drugiej strony, jeśli chcesz wyrwać luksusowe gadżety, masz fantastyczną platformę do dryfowania dzięki podbudowie MKIV Supra, a do usunięcia jest mnóstwo nadwagi, aby zmniejszyć wagę!